VÅRA KURSER

Batteri erbjuder kurser och event inom områdena text, copywriting, foto, grafisk design, publicering, webb, ux-design, video och audio för marknadsförare, informatörer, grafiker och reklamfolk.

Välj kompetensområde och sedan ort. Behöver du hjälp så ring oss eller mejla på info@batteri.se

Skräddarsy en kurs

AKTUELLT

Creative Day

Creative Day 2024
Kunskap och inspiration för dig som arbetar inhouse och på byrå.

Göteborg 19 april 2024

Anmälan

Motionday

Aktuella och framstående kreatörer, filmare, designers och grafiker berättar om nyheter samt rätar ut begreppen om hur man producerar rörligt material för webben. Målet med dagen är att ladda batterierna med energi och nya kunskaper.

Logotypdesign - fördjupning

Företagets logotype eller varumärke är idag en av dess största tillgångar och särskiljer företaget från konkurrenterna. Under denna kurs går vi igenom hur man skapar, bevarar och utvecklar ett företags eller varumärkes identitet när mycket hög kvalitet och lång hållbarhet efterfrågas.

Grafisk identitet

Allt fler företag och i organisationer utvecklar sin publicering av dokument, reklam och information. Ju fler som använder grafiska verktyg desto svårare blir det att skapa en enhetlig och tydlig grafisk identitet. Företagets logotype eller varumärke är idag en av dess största tillgångar och särskiljer företaget från konkurrenterna. Under denna kurs går vi igenom hur man skapar, bevarar och utvecklar ett företags eller varumärkes identitet bl a genom att öka förståelsen för grunderna i grafisk kommunikation.

Grafisk design

Hur kan vi kommunicera genom vår formgivning och identitet? Kursen vänder sig till dig som vill förkovra dig i grafisk kommunikation genom att få bättre kunskap om arbete med grafisk formgivning. Hur man kommunicerar med form, bild, färg och typografi. Kursen är en genomgång av modern grafisk design och kommunikation för print, webb och läsplattor.

Färg och trend

Färg blir allt viktigare i grafisk design. Färg är ett konkurrensmedel och kommunikationsverktyg. Under denna kurs lär du dig vad som säljer och vilka trender som gäller kommande säsong. Det blir trendvisning med fokus på färg. Du lär dig färgens roll i design och kommunikation.

Tidningslayout

Layoutens främsta uppgift är att visa fram tidningens värdefulla innehåll. Detta måste ske på tidningens förstasida men också på alla andra sidor. Om det misslyckas hittar de tilltänkta läsarna något annat att ägna sig åt. Kanske gör du layouten själv. Kanske köper du tjänsten och vill veta vilka krav du ska ställa.

Grafisk produktion

Det krävs det mer och mer av dig som inköpare och producent av reklam, information och grafisk produktion. Vi har skräddarsytt en kurs för dig som vill producera och köpa in grafisk produktion med större kunskap och bättre resultat. Kursen vänder sig till inhouse, marknadsförare, reklamfolk och informatörer över hela Sverige.

Typografi

Idag sätts all text digitalt, ofta av personer med ringa utbildning och erfarenhet av typografi. Denna kurs är en genomgång av bokstavsformgivningens grunder och hur du bäst sätter och typograferar texter för såväl tryck som webb och läsplattor. Hur gör man responsiv typografi för smarttelefoner?

Färghantering

Har du svårt att få rätt färg på dina utskrifter, trycksaker och bildskärmar? Känns problemet igen? Lösningen på dina problem heter Color management eller färgstyrning. Under en dag går vi igenom vilka inställningar du bör göra. Hur du kalibrerar din skärm och använder profiler för att få rätt färg på dina trycksaker, din färgskrivare och din skärm.

Professionell Art Director

Den här distansutbildningen riktar sig till dig som arbetat ett tag med grafisk kommunikation. Du har redan de grundläggande kunskaperna och nu vill du komma vidare.