Färg blir allt viktigare i grafisk design. Färg är ett konkurrensmedel och kommunikationsverktyg. Under denna kurs lär du dig vad som säljer och vilka trender som gäller kommande säsong. Det blir trendvisning med fokus på färg. Du lär dig färgens roll i design och kommunikation och vi talar om målgruppsstyrning genom design. Vi ger dig en guidning i hur trender uppstår och vad du ska hålla utkik efter. Vi kommer både att lyssna och själva utföra kreativt arbete för att få erfarenheten av hur vi reagerar på färg.
Kursprogram
Att välja färg i en grafisk profil
Grafisk färg
Pantone, NCS och andra färgskalor
Färg och form
Färg säljer känslan
Trender
Vad gäller nästa säsong?
Att välja rätt färg
Kommunikation med färg
Målgruppstyrning
Prover
Kursledare
Christel Copp
Kursdatum
19 februari
26 mars
På begäran
Priser
Kurs: 7975:-
Kurs från klippkort: 4990:-
Företagsanpassad fr: 1872:- / pers
Privatundervisning: 11975:-
Klippkort
Varje klippkort ger 10 valfria öppna kurser på valfri kursort. Göteborg, Malmö, Stockholm och Tällberg. Ni väljer själva vilka öppna kurser ni skall gå från hela vårt utbud. Kortet kostar 49900:- (4990:-/kurs). Klippkortet gäller per företag eller organisation i 12 månader från startdatum.
Vid beställning kontakta: anna-clara.ander@batteri.se
Skräddarsytt
Denna kurs är populär att boka som skräddarsydd egen kurs. Ofta på plats, på konferenshotell eller varför inte i någon av Batteris utbildningsateljéer.
Privatundervisning
Om du vill gå kursen på eget datum, snarast eller vill anpassa innehållet till din takt och nivå, Valfri ort, 1 dag - 9975:- för grund och 11975:- för fördjupning.
Ev. resor, logi & traktamente tillkommer.
Referenser
Johan DePaoli
Art Director och webbredaktör, Göteborg & Co
"Batteri har väl sammansatta utbildningar som ger inspiration i det dagliga arbetet. Lärarna kommer från arbetslivet och har stött på samma problem som jag själv”"