Företagets logotype eller varumärke är idag en av dess största tillgångar och särskiljer företaget från konkurrenterna.
Under denna kurs går vi igenom hur man skapar, bevarar och utvecklar ett företags eller varumärkes identitet när mycket hög kvalitet och lång hållbarhet efterfrågas.
Kursprogram
Vad menas med en effektiv logotypprocess
Effektiv research/breifing
Så hittar man en god designídé
Typografi
Symbolik
Färgsättning
Filtyper
Hantera ovana beställare
Kursledare
Jens Østgaard
Jens är utbildad i grafisk design i Florens och VD för Svenska Designpriset.
Han har vidare varit krönikör och föreläsare på området logotyper och branding hos bland annat Cap&Design och Handelshögskolan.
Jens vill lära ut vilka verktyg, processer och mindset som gör dig till en mer effektiv och lönsam designer.
LinkedInprofil hittar du där.
Kursdatum
21 - 22 november
Priser
Kurs: 8975:-
Kurs från klippkort: 4990:-
Företagsanpassad fr: 2572:- / pers
Privatundervisning: 14975:-
Klippkort
Varje klippkort ger 10 valfria öppna kurser på valfri kursort. Göteborg, Malmö, Stockholm och Tällberg. Ni väljer själva vilka öppna kurser ni skall gå från hela vårt utbud. Kortet kostar 49900:- (4990:-/kurs). Klippkortet gäller per företag eller organisation i 12 månader från startdatum.
Vid beställning kontakta: anna-clara.ander@batteri.se
Skräddarsytt
Vi kan komma till ert företag och genomföra workshops eller kurser, som skapas exakt efter era specifika behov.
Privatundervisning
Om du vill gå kursen på eget datum, snarast eller vill anpassa innehållet till din takt och nivå, Valfri ort, 1 dag - 9975:- för grund och 11975:- för fördjupning.
Ev. resor, logi & traktamente tillkommer.
Referenser
Johan DePaoli
Art Director och webbredaktör, Göteborg & Co
"Batteri har väl sammansatta utbildningar som ger inspiration i det dagliga arbetet. Lärarna kommer från arbetslivet och har stött på samma problem som jag själv”"