Sociala medier

Workshop i strategi och kommunikation för sociala medier och kanaler

Sociala medier kräver inte bara ett nytt sätt att tänka, utan också ett nytt sätt att göra. När medielandskapet blir allt mer digitalt följer en rad nya möjligheter, men också utmaningar. Snabbheten i mediet kräver inte bara snabba beslut, utan även en effektivare produktion. Bredden i mediet kräver inte bara knivskarpa målgruppsanalyser, utan även ständiga anpassningar för att nå ut på bästa sätt.

Under denna heldagsutbildning får du förutsättningarna för att arbeta effektivt och målmedvetet med sociala medier, både som en egen kanal och som en del i ett större kommunikationsarbete. Vi spänner hela vägen från strategi till genomförande. Från och målgruppsanalyser till kanalval.

Kursen passar både dig som är ny på området och dig som vill fördjupa dina kommunikationskunskaper och skapa en djupare förståelse för sociala medier som en självklar kanal i mediemixen.

Kursprogram

Övergripande inspirerande introduktion av sociala medier – sociala medier idag (Facebook, Instagram, Linked In, Twitter, Youtube).

Konsumentmönster: Hur lever man med det digitala.

Målgruppsförståelse: För att skapa riktigt engagemang måste all kommunikation anpassas till kanalen och den målgrupp som finns där. Med utgångspunkt i det framgångsrika arbetet under Melodifestivalen med Melfest Live’s sociala kanaler berättar My om målgrupper, kanalval och långsiktiga strategier som gör skillnad.

Hur man skapar konton som fungerar – vilket innehåll ger resultat i de olika sociala kanalerna, enkla verktyg för att underlätta arbetet.

Planering – hur ser processen ut samt hur ni lägger upp ert arbete för bästa resultat.

Praktiska övningar/uppgifter som ska genomföras på plats.

My Söderholm

Kursledare

My Söderholm

CD och Strateg Sociala medier
support@batteri.se

My Söderholm är medgrundare och CD för sociala medier-byrån Socialminds sedan fem år tillbaka. Som en del i kommunikationsgruppen BB Comm-Group arbetar hon med integrerade kampanjer mellan reklam, PR, event och sociala medier. Socialminds ligger bakom en rad framgångsrika koncept och kampanjer i sociala medier under de senaste åren och brinner för att kunderna ska förstå hur stor skillnaden är på de olika plattformarna och tjänsterna.

Kursdatum

Stockholm
13 september

Priser

Kurs: 7975:-
Kurs i paket: 6650:-
Kurs från klippkort: 4990:-
Företagsanpassad fr: 1872:- / pers

Klippkort

Varje klippkort ger 10 valfria öppna kurser på valfri kursort. Göteborg, Malmö, Stockholm och Tällberg. Ni väljer själva vilka öppna kurser ni skall gå från hela vårt utbud. Kortet kostar 49900:- (4990:-/kurs). Klippkortet gäller per företag eller organisation i 12 månader från startdatum.
Vid beställning kontakta: anna-clara.ander@batteri.se

Skräddarsytt

Denna kurs är populär att boka som skräddarsydd egen kurs. Ofta på plats, på konferenshotell eller varför inte i någon av Batteris utbildningsateljéer.

Skräddarsy en kurs

Privatundervisning

Om du vill gå kursen på eget datum, snarast eller vill anpassa innehållet till din takt och nivå, Valfri ort, 1 dag - 9975:- för grund och 11975:- för fördjupning.
Ev. resor, logi & traktamente tillkommer.

Referenser

Johan DePaoli
Art Director och webbredaktör, Göteborg & Co
"Batteri har väl sammansatta utbildningar som ger inspiration i det dagliga arbetet. Lärarna kommer från arbetslivet och har stött på samma problem som jag själv”"

Läs alla referenser